:: Usia Perkahwinan Ku ::

Monday, January 10, 2011

Jom Makan Ayam Penyet & Lele Penyet

Hai...

Selamat pagi uols....hari ni hari bosan sedunia..ngeh3x. Tp i x bosan sgt sbb ade mende nak wat...wat ape??? wat keje apdet belog la kann..da lama x apdet..kebizian melanda daku sejak akhir² ni.

Oklah i nak kongsikan ape yg i dan laki i suke makan ye..bukan setakat laki bini je..anak2 pon suke juge...Alhamdulillah..kenyang perut...korang mungkin atau penah makan ayam penyet kan kan? i pon nak kata baru sgt suka x jugak...dlm last year la baru try makan..mule² tu makan kat wangsa maju...boleh tahan sedap..dan sejak² dr itu lah kami ni mula menggilai nasik ayam penyet...perghhhh terbaek wok...

Banyak gak la tempat yg kami try..dan akhir sekali kami terjumpa 1 kedai ni...x jauh pon dari rumah...10 minit sampai. Mcm mn leh jumpe?? jeng jeng...masa tu puasa last year..teringin sgt2 nak berbuka kat luar...tp tatau nak makan kat mana..so masa pon byk lg and kami pon pusing² mencari kedai makan. Sesambil mencari..mata pon melilau..tetiba lak terpandang 1 papan tanda bertulis 'ayam penyet'. Ape lagi, cari paking trus tanye kt tokei tu 'sini ada ayam penyet ya'...tokie tu pon kata ada...trus kami cari tempat duduk...tp x ramai pon kat kedai dia..masa tu tatau lg sedap ke tak...tu yg try..Memang x rugi la mkn kat situ..mmg sedap dan terbaek abaq ang..harga lak murah nak bandingkan dgn kedai Ayam Penyet. Tak payah g indonesia la klu nak makan ayam penyet...kat sini pon ada...sbbnya tokei kedai tu asal dari sana.

Oklah citer byk pon wat org bosan je baca..layan je la pic yg sempat i snap ni..pic pon x cun sgt sbb pakai enpon jer..maleh nak wak kamera...gegegege...layan ehh

Photobucket
ni nama kedai nya
Photobucket
ni lele penyet..sori la ehh ayam penyet x sempat snap sbb laki i da mamam...
Photobucket
tgk anak bujang makan lele penyet..berselera..mmg feveret dia lele
Photobucket
tak ketinggalan jugak anak dara yg kuat makan ni...

2 comments:

MiYOKO TACHIBANA said...

sedapnye

mommie nard said...

mmg pon sedap....menjilat jari la

Blog Widget by LinkWithin

My Pet


pYzam Page Pets
FreeFlashToys Page Pets