:: Usia Perkahwinan Ku ::

Monday, January 10, 2011

mengail udang di kolam

hehe..tajuk cam best je kan...mmg best pon mengail udang ni...menggunakan skill yg kita ada dan kepekaan kita terhadap pelampong. citer nya camni..weekend ri tu kita org ni bosan duk umah..tatau nak wat mende..ngadap fb pon da bosan..so sedang aku berchatting ngn opismet..tetiba lak dia ngajak turun tempat dia..kira dia mencabar gak la...konon nya x berani arr turun sana...nak tau turun mana?? turun banting...aku pon bertanyakan pada hubby..en den hubby pon kata ok..sbb hubby pon kawan ngn dorg gak..masa tu da kol 9.30mlm..ni nak kebanting ni...tp sblm nak ke banting nak ke shah alam dulu..kene ngantar adik ipaq lek ostel. so aku pon bersiap² nak kuar...tetiba lak si atoie nak ngikut jugak...nak tak nak kene ambik dia kat putrajaya...jd perjalanan tu sgt panjang. aku x nk citer detail la kan...panjang sgt. so pendekkan citer kita org sampai banting kol 12.00mlm. sesampai sana tempat pertama yg di tuju adalah 'GERAI NASIK LEMAK KEPAK'.


wow!!!mmg sedap nasik lemak kepak kt banting tu..kira populer la kat sana. betul² depan bomba kat town banting tu. selesai je makan..kol 1.30 gerak ke kolam udang. mule2 cam x caya kolam udang tu dlm bangunan...rupa²nya mmg ada..aku igt si nuex tu tipu..so  masing² ambik tempat dan umpan masing². harga utk memancing tu murah je...sejam RM15, semua disediakan. murah kan..lg pon udang kat sana besar² puas hati la..hubby dpt la dlm 10 ekor (sbb mase x mengizinkan..dpt mancing 1 jam je), nuex la paling byk dlm 15 ekor...dia campion la ri tu..pasni mancing kat sungai lak..hmm bile tu tatau lg..x rugi melepak pepagi buta kat sana...tp kita org melepak siap bawak tentera comel..seb bek x meragam..tp dorg yg paling seronok..seronok sampai men air kolam udang tu wat cuci muka..kakaka..anak² ku yg comel nih...


oklah layan la pic yg smpt aku snap ri tu..

Photobucket
suami ku ngn abg darwisy, atoie, nuex ngn ayum (yg pegang anak pompuan aku tu)
Photobucket
Photobucket

No comments:

Blog Widget by LinkWithin

My Pet


pYzam Page Pets
FreeFlashToys Page Pets