:: Usia Perkahwinan Ku ::

Tuesday, June 30, 2009

.: 4 month :.

Semalam aku gi check up delisya. hurm...ramai gak manusia. bleh tahan gak la lama aku menunggu...scha pun x tido2 sbb ramai org ngn panas nyer..seb bek dia x meragam..alhamdulillah.

Scha smlm genap la umurnye 4 bulan 3 hari. sekejap je dah 4 bulan. Alhamdulillah pembesaran Scha sangat memuaskan walaupun berat badannya naik sedikit demi sedikit. Scha seorang baby yg sgt comel kerana tubuhnya yg kecil berbanding abangnya dulu. Mungkin Scha dilahirkan kecil kut, dan mungkin rangka scha kecik gak kut. tapi tu sumer x jadi masalah...yg jadik masalah skrg ni Scha tak berak selama 2 minggu...scha hanya kencing dan kentut sahaja.

Sebelum ni dah jadi cam tu gak...mase tu aku kat cameron... aku gi bercuti kat sana. Scha menangis kesakitan la...aku sampai cuak tgk dia nangis cam tu... akhirnye aku gi bawak dia ke klinik.

Dr tanye knp? aku pun ckp la baby x membuang da 2 minggu. Dr terkejut gak dgr bile aku kata cam tu. Dr kata cam pelik gak klu menyusu badan, paling lama pun x membuang 1 minggu jer..ni da lebih sampai 2 minggu...aku sendiri pun bingung kenapa jadi cam tu..last2 dr kasi ubat BOM...aku bagi je, x sampai 5 minit..Scha pun membuang..mase nak membuang pun dia nangis2 kesakitan..aku dapat rasakan betapa sakitnya dia nak membuang..cam kita la klu sembelit ke, t*** keras ke...kan pedih muntut tu...

Ni perkara yg sama berulang lagi...tu yg membuatkan aku susah hati ni. Dr kata klu da 3 hari x buang gak...kene teruskan makan ubat tu sampai seminggu..klu x nak gak...kene gi klinik balik... aku harap Scha dpt buang dalam masa 3 hari ni...sian kat dia...

4 comments:

aLoNg@Na said...

ala ciannya comel aunty ni..xberak ek..mummy kasilah scha ubt yg bg berak tu..yg pkai picit msuk montot tu..sian scha..danish tp2 ari berak..klu x siang,tgh mlm pn jadi dia..klu g jln2 msti kna get ready..sgt suka membuang kt mines..anakku nursery tu mmg dh jd tpt dia lepak jer..huhu

nard said...

tu la...igt nak bg ubt tu, tp x elok sgt la..nnt sistem dia x jalan lak klu kerap pakai ubt tu...dr suh pantau dlu..klu x mau gak..br leh gune ubt tu..

ok la tu ske berak...atleast x risau la pikirkan dia...

seb bek da ade anakku nursery...dlu mase airiel mana ade..payah klu gi mines...gi jusco lg best..lengkap dan selesa..x panak cam kat mines tu..hahahaha

aLoNg@Na said...

danish klu kt jj,memang landing abih la dia..kt situ mmg more comfortable...

nard said...

mmg pun..senang sgt dan selesa yg amat sgt...klu delisya menyusu..x nak cabut..da kenyang pun dok gantung lg...hahahahaha

Blog Widget by LinkWithin

My Pet


pYzam Page Pets
FreeFlashToys Page Pets