:: Usia Perkahwinan Ku ::

Tuesday, January 19, 2010

Oh IBUUUUUU...


Assalamualaikum,

Selamat pagi....

Hari ni aku lambat 15 minit...maknanya punch card kaler RED..hahaha. nak wat camne pagi tadi ujan..pastu aku sowang2 je. Anak2 lak x boleh kene ujan lagi...almaklum lah Delisya dlm proses nak baik...Darwisy dalam proses nak keluar bisa2. So, kene jaga leklok jgn sampai kene ujan.

Okeh..selesai je aku hantar anak2 pi umh mak aku...aku pun meneruskan perjalanan ke office. Dlm kesesakan yg x terlalu sesak tu..telinga aku ni mendengar HOT.FM. Aku mmg suke dgr HOT CHAT pagi2. Mcm2 cerita yg best2, kelakar, sedih pun ada. Semua tu kdg2 memberi aku pengajaran dan petunjuk. Tajuk HOT CHAT pg ni agak menarik. Tajuknya 'Kurang Percaya'. Pemanggil ni yg bernama SYIA ada masalah ngn hubby dia...hubby dia cam x percaya kat dia...so pergaulan, aktiviti dia abis terbatas. Kesiankan...So aku dpt mcm2 pendapat. Tp yg penting pendapat tu semua berguna...kita kene pandai memilih, menilai dan berfikir apa yang terbaik utk kita.

Okey...aku x nk citer pasal tu..aku nak citer pasal lagu yg aku dgr pg td...lagu tu membuatkan aku tetiba rasa sayu, sedih dan insaf. Korang nak tau lagu ape????haaa...lagu dr kumpulan exist...tajuknya "IBU". Lagu ni kan si mamat nyanyi masa muda dulu kan...sore pun x pecah lg. Tp disebabkan sore dia tu membuat hati aku tersentuh (sambil menyanyi bersama ngn mamat). Aku x dpt byg klu IBU kita x da...mcm mn agaknya aku nnt???owh..aku dah menitis air mata nih...Aku takut klu x sempat mintak ampun, aku takut aku x sempat nk bahagiakan dia..mcm2 aku pikir. Aku takut dosa2 aku ni x dpt diampunkan oleh IBU. Dalam keadaan hujan renyai sambil dengar lagu tu..mmg membuatkan aku rasa sayu dan nangis seketika. Aku harap aku dpt lakukan semua tu selagi IBU masih ada. Aku akan cuba lebih menghargainya.

Korang macam mana?Apa korang fikirkan?

kat sini aku tuliskan semula lirik lagu Oh Ibu nyanyian mamat exist

Oh! Ibu

Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang

Kucurahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

( 1 )
Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka

Di antara kekasih kekasihMu

( 2 )
Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

( 3 )
Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu

Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu

( ulang 1, 2, 3 )

Ibu...

No comments:

Blog Widget by LinkWithin

My Pet


pYzam Page Pets
FreeFlashToys Page Pets