:: Usia Perkahwinan Ku ::

Thursday, July 23, 2009

:: Hati Membara ::


Selamat tengahari...


Yeeaaahhh..hati ku sgt gumbira krn perkara yg sgt merungsingkan aku selama beberapa minggu akhirnya berakhir. Nak tau pasai apa? jeng..jeng.. pasai stok susu perahan ku yg dah abis langsung...gara2 cik delisya ku yg sgt kuat minum.


Kini aku sudah kembali membara untuk meneruskan usaha aku selama ini...walau pun aku hampir2 give up utk meneruskannya. Aku juga hampir memberikan cik delisya susu formula...tp aku dah pun bagi cik delisya minum, cume dlm kuantiti yg sgt sedikit. Akan tetapi cik delisya seorang bayi yg alah dengan susu formula (maybe Allah nak aku teruskan penyusuan susu ibu secara penuh kut). Tiga jenis susu aku try beri kat cik delisya (mule2 susu Anmum, pastu susu Lactogen dan akhir skali susu Snow), ketiga2 susu ni membuatkan cik delisya menjadi merah seluruh badan (ruam teruk sampai muntah2). Dan jalan terakhir aku ambil memberhentikan memberi susu formula dan meneruskan dgn menyusu badan.


Kini Alhamdulillah, dgn berkat usaha aku dan keinginan aku nak full bf utk delisya..aku dpt mengumpul semula susu2 ku utk anak ku yg tersayang (cik delisya). Aku sgt bersyukur dgn rezeki yang diberi oleh Nya kpd aku. So aku akan cuba sedaya upaya untuk meneruskan perjuangan aku ini. Mudah-mudahan segalanya berjalan lancar. Lagi yg membuatkan aku ingin meneruskan penyusuan ini b'coz keadaan skrg yg x tentu ini dgn penyakit yg sgt merbahaya (H1N1), udara yg x sihat..membuatkan aku bertambah risau akan kesihatan anak2 aku. Dengan penyusuan susu ibu ini dptmembantu tumbesaran cik delisya dan dpt mengelakkan sebarang penyakit berbahaya, InsyaAllah (dengan izinNya). Aku mohon agar aku dan seluruh keluarga aku sihat sejahtera. Amin.
:: MUMMY SAYANG AIRIEL DARWISY & AIRIEN DELISYA ::

No comments:

Blog Widget by LinkWithin

My Pet


pYzam Page Pets
FreeFlashToys Page Pets